Gå til hovedindhold

Du er her

NICORETTE® udfordringen 1 uge uden røg

Når du holder op med at ryge, kan den første uge være den hårdeste, fordi din krop ikke er vant til at mangle nikotin. Men det er også en af de vigtigste uger på din rejse mod at holde op med at ryge…

Hvis du kan holde dig røgfri den første uge, vil der være 9 gange større sandsynlighed for at du helt holder op med at ryge for altid*

*Dette resultat er helt uafhængigt af, hvorvidt der bruges nikotinprodukter

Og det er da fantastisk!

Så for at hjælpe dig igennem den første uge, har vi lanceret Nicorette udfordringen - 1 uge uden røg.

Tag udfordringen op i dag!

Vi har samlet alle de redskaber og den støtte, du har brug for til at komme igennem den første hårde uge.

1. DAG

TIP: Identificer de svære situtationer.

Styrk din viljestyrke ved at undgå de situationer, du sædvanligvis forbinder med at ryge. Hvis du fx plejer at ryge en cigaret til din morgenkaffe, så er morgenkaffen en svær situation. Prøv at drikke noget andet i stedet for!

2. DAG

TIP: Hold dine hænder og din mund beskæftiget.

Når du ryger, holder du hånd og mund beskæftiget. Derfor kan det være nyttigt at finde en midlertidig vane som erstatning, fx at tegne.

3. DAG

TIP: Skriv en liste.

Nikotintrangen varer i op til 10 minutter. Skriv en liste over, hvad du kan gøre i de 10 minutter for at komme igennem den. Du kan fx gå en tur i nabolaget, ringe til en ven, rydde op på dit skrivebord eller spille et spil på din telefon.

4. DAG

TIP:Tænk positivt!

Hvis du føler dig fristet til at ryge en cigaret, skal du minde dig selv om, hvorfor du gerne vil holde op med at ryge, og fokusere på de fantastiske fordele du vil opleve.

Husk, at du gør noget helt fantastisk!

Få mere at vide om de forskellige fordele ved at holde op med at ryge.

5. DAG

TIP: Vær aktiv.

Prøv at gå en tur, løbe eller gå i gang med en anden aktivitet.

Fysisk aktivitet er en god måde at håndtere den stress, der opstår når du holder op med at ryge, og samtidig slippe af med et par ekstra kilo.

6. DAG

Tip: Forkæl dig selv.

Nu har du ikke røget i 6 dage.

Regn ud, hvor meget du ville have brugt til cigaretter, og brug pengene på at forkæle dig selv. Du fortjener det! Se nu, hvor meget du kunne spare efter 1 måned med vores Rygestopberegner.

7. DAG

TIP: Afhjælp rygetrangen med NICORETTE®.

Når du holder op med at ryge, kan nikotinabstinenser gøre dig irritabel og urolig.

NICORETTE® kan hjælpe dig med at håndtere disse abstinenser, så du kan fortsætte som altid! Find det rigtige produkt til dig.

Når du har klaret den første uge, kan du fortsætte din røgfrie rejse. Vi forstår, at det kan være svært at holde gejsten oppe, så vi har samlet nogle fakta og råd, der kan hjælpe dig med at blive på sporet.

Myter och fakta om nikotin

Er du nervøs for, om du blot erstatter en afhængighed med en anden? Mener du, at en kold tyrker er den mest effektive måde at holde op med at ryge på? Få flere oplysninger, så du kan planlægge dit rygestop på en god måde.

Når du er holdt op med at ryge, kan du opleve symptomer på nikotinabstinenser, og det er helt normalt. Vi har samlet nogle oplysninger og gode råd, der kan hjælpe dig igennem!